Hur behandlar vi din personliga information?

När du tecknar medlemskap, köper tjänster eller tar del av erbjudanden och informationsprodukter, så lämnar du ifrån dig information om dig själv- var du bor, vilken e-postadress du har och vad du handlar. Här beskriver vi hur vi hanterar dina personuppgifter.

GDPR – Dina Rättigheter

General Data Protection Regulation är en EU-förordning som reglerar hur vi får behandla personuppgifter. Den ersätter PUL (personuppgiftslagen) från och med 25 maj 2018. Du kan läsa mer om lagen och dina rättigheter på Datainspektionens hemsida.

Sammanfattning av vår informationshantering

Vi samlar in information för att hålla dig uppdaterad om nuvarande och kommande erbjudanden i form av marknadsföring, nyhetsbrev och annonsering i sociala medier. Vi samlar in information för att kunna fullgöra vårt åtagande mot dig och för att du ska kunna fullgöra ditt åtagande mot oss (alltså betala för din beställning). När du betalar med kort krävs det att du uppger ditt kreditkortsnummer eller kontonummer. Det går via säkra serverlösningar via NETS eller BGC. Dessutom behöver vi så klart veta vilka produkter eller medlemskap du beställer och vi behöver din e-postadress och telefonnummer för att kunna delge dig kvitto, bekräftelse, välkomstmail och välkomstsamtal.

 

Hur använder vi den här informationen?

Vi använder informationen för att expediera din beställning. Vi använder din e-postadress för att kunna skicka information till dig om du begärt det. Vill du inte längre ha information från oss så kan du enkelt via en länk i informationsmailet avbeställa vidare informationsbrev och kommer då aldrig få de informationsmailen igen.

 

Varför sparar vi information?

Vi sparar information av bokföringstekniska skäl. Vi behöver kunna

redovisa underlag för skattemyndigheten. Om du begär att vi ska ta bort din information från vår databas så sparar vi bara underlaget för den ekonomiska transaktionen, den behålls av legala skäl och kan därför inte raderas.

 

Vilka system hamnar dina uppgifter i?

När du handlar hos oss går din order igenom flera steg för att vi ska kunna behandla och skicka dina varor till dig. Följande system/leverantörer jobbar vi med och din information kan komma att behöva behandlas av några av dessa.

  • BRP – vår medlemsdatabas och affärssystem

  • WordPress – vår webblösning

  • Loopia – domän och mailhanteringssystem

  • Mailchimp – Mailhanteringssystem

  • Bucket.io – Marknadsföringsquiz

  • Facebooks – annonsplattform

 

Cookies

Vi använder cookies. Det gör vi för att kunna lagra dina varor i din

varukorg. Vi använder dessutom Googles tjänster ”Google Analytics” och ”Google Remarketing”. Även dessa tjänster använder cookies. Här kan du läsa mer om vad det betyder för dig.

Information till andra aktörer

Vi lämnar aldrig ifrån oss din information till någon annan aktör som inte är väsentlig för att vi ska kunna fullgöra vårt åtagande mot dig.

Undantag görs om vi av någon anledning är tvingade enligt lag eller

domstolsbeslut.

Dina rättigheter

Du har flera rättigheter i och med GDPR.

Du har rätt att bli raderad.

Du har rätt till registerutdrag.

Du har rätt att få eventuella uppgifter rättade.

Du har rätt till dataportabilitet.

Du har rätt att återkalla ditt samtycke för behandling av uppgifter.

Du har rätt att inge eventuella klagomål angående behandlingen av

personuppgifter till Datainspektionen.

 

Dataskyddsansvarig hos WE Träning & Hälsa

Vår VD är dataskyddsansvarig och ansvarar för att alla medarbetare är

insatta i hur vi bearbetar information. Vill du ta kontakt med vår

dataskyddsansvarig kan du maila till: info@wehalsa.se

 

Har du frågor är du välkommen att kontakta oss på

info@wehalsa.se