ANMÄLAN  |  KIDS  |  INTRO  FRÅGOR  REGLER

Välkommen till CrossFit Arlandastad

En plats för alla som vill svettas, komma i form och ha kul på samma gång!

CrossFit Arlandastad är ingen vanligt crossfitanläggning. Det är en toppmodern anläggning som även har padel och gym under samma tak. Crossfitdelen består av två salar med över 500 kvm träningsyta. Den ena salen är anpassad för träning och den andra för tävling samt egen Crossfitträning (Open gym). Båda salarna är fullt utrustade med den senaste utrustningen från Kraftmark och det mesta man kan önska för att träna CrossFit.

ERBJUDS PÅ:

Vår vision med CrossFit

Vårt mål är att du ska komma i ditt livs form samtidigt som du har kul. Oavsett tidigare erfarenhet så vill vi att du alltid ska känna dig välkommen, utmanas och framförallt ha väldigt roligt. Våra pass är utformade med skalbara övningar så att ALLA, oavsett nivå, ska kunna vara med på passet. Inga förkunskaper krävs.Vi erbjuder personlig coaching under varje pass och vid samtliga övningar. Vi ser inte bara till att du lär dig utföra övningar med rätt form och teknik, vi ser också till att du tränar på en nivå som passar dig. Det, tillsammans med kamratskapet och den sammanhållning som ett CrossFit-gym erbjuder, gör att du kommer få en träningsupplevelse som du inte får någon annanstans. Det är den bästa träningen du kan få.

BOKNING AV CROSSFIT PASS

Som medlem bokar du dig på samtliga Crossfit-pass i appen WE Träning och Hälsa – den hittar du här:

 App Store och  Google Play

Är du INTE medlem och vill gästträna på ett Crossfit-pass så mailar du till info@wearlandastad.se så hjälper vi dig.

NYFIKEN PÅ CROSSFIT

Vi kommer snart att starta en ny friperiod där DU kan få testa på CrossFit gratis i 2 veckor. Friperioden börjar med ett INTRO-pass där vi berättar om vår verksamhet och du får prova-på ett pass. Efter det så får du testa träningsformen i 2 veckor innan du bestämmer dig.

Vår CrossFit passar alla, van vid träning eller ej spelar igen roll, vi kommer hjälpa dig att utvecklas och komma i bättre form från den punkt du är idag.

Vi har endast 100 Crossfit medlemskap kvar innan vi stänger intaget och höjer priserna, bli en del av gemenskapen i tid.

CROSSFIT ANMÄLAN

Crossfit Kids

Crossfit Kids är funktionell träning för barn i åldrarna 7-13 år där de får träna styrka, teknik och kondition enligt Crossfits metodologi.

Vi kör 2 terminer per halvår och en termin är 8 veckor.

Crossfit Kids är väldigt populärt och alla klasser är normalt fullbokade, men ni kan anmäla intresse nedan till nästa termin.

De barn som går en termin får förtur på nästa termin. Får vi många intresseanmälningar så lägger vi till fler grupper.

PRIS: 1195 kr per/barn och termin.

CROSSFIT KIDS ANMÄLAN

INTRO-kurser

Vi erbjuder tre olika Crossfit INTRO-kurser för dig som vill komma in i Crossfit träningen snabbare eller slipa på tekniken i olika övningar.

Samtliga kurser är 3 timmar fördelat på 3 pass och kostar 1495 kr/kurs.

Kurserna går även att köpa som DUO (alltså två personer går kursen med en coach) och då är priset 2395 kr/kurs.

CROSSFIT INTRO – GRUNDER

En introduktion till CrossFit och träningsformens mest förekommande övningar. Vi fokuserar på basrörelserna: knäböj, drag och press och varianter av dessa. Du kommer såklart också testa på olika workouts med mer CrossFit-specifika rörelser.

Kursen är 3 timmar fördelat på 3 pass med personlig tränare.

Pass 1 – Knäböj

  • Airsquat

  • Back squat

  • Front squat

  • OH Squat

  • WOD

Pass 2 – Press

  • Strikt Press

  • Push press

  • Push jerk

  • Push ups

  • WOD

Pass 3 – Drag

  • Marklyft

  • Frivändning med medicinboll

  • Hängfrivändning med skivstång

  • WOD

CROSSFIT INTRO – OLY

En tre timmars grundkurs i tyngdlyftning. En kurs för dig som precis har börjat med CrossFit och vill få lite mer kunskap i de Olympiska lyften. Vi går igenom grunderna i Clean & Jerk och Snatch.

Under tre tillfällen med personlig tränare får du lära dig:

  • Pass 1 – Power clean och Squat clean

  • Pass 2 – Power snatch och Squat snatch

  • Pass 3 – Push press, Push jerk och Split jerk

CROSSFIT INTRO – GYMNASTIK

Här går vi under tre tillfällen igenom de vanligaste gymnastiska momenten i CrossFit. Vi kommer också gå igenom skalalternativ för de olika övningarna beroende på tidigare kunskap och erfarenhet och vad just du behöver träna på för att bli starkare.

En kurs för dig som är ny på CrossFit, eller har hållit på ett tag och vill komma vidare.

Tillsammans med en personlig tränare får du lära dig:

  • Pass 1 – Grundläggande positioner (hollow/arch), Kip-svingar, Toes to bar och kipping pull ups.

  • Pass 2 – Gymnastiska Push ups, Handstående, Handstand push ups, Ring dips.

  • Pass 3 – En introduktion till Muscle up i ringar och räcke.

CROSSFIT INTRO COACHER

Rikard Lanner

E-post: rikard@wearlandastad.se

Erbjuder:

  • Crossfit INTRO Grunder

  • Crossfit INTRO Oly

  • Crossfit INTRO Gymnastik

 

Emanuel Pierong

E-post: info@marstakiropraktik.se

Erbjuder:

  • Crossfit INTRO Grunder

  • Crossfit INTRO Oly

ORDNINGSREGLER

För allas trevnad har WE tagit fram ordningsregler som vi förväntar oss att samtliga medlemmar och besökare vill följa. Hjälp varandra att komma ihåg vad som gäller, var trevliga och visa uppskattning mot varandra!

REGLER

1. Kom i tid! Ge dig själv tillräckligt med tid för att checka in, byta om och gå på toaletten – helt enkelt bli klar inför passet. För de flesta innebär det att komma minst 10 minuter innan passets början.

2. Lämna ditt ego vid dörren. Ta ansvar genom att inte sprida ut din personliga utrustning och se till att städa efter dig genom att plocka upp gammal tejp, vattenflaskor och pennor med mera. Torka även upp svett, blod och andra kroppsvätskor med våra vipes. Och ställ tillbaka all använd utrustning på dess rätta plats. 

3. Respektera vår utrustning.Vikter dumpar vi endast om vi måste – inte för att det är bekvämt. Under en WOD släpper vi aldrig några vikter från över huvudet och tomma skivstänger, kettlebells eller hantlar dumpar vi aldrig. Ta alltid ansvar för att din utrustning inte skadar eller stör någon annan. Vår utrustning är dyr och det är roligare att köpa in nya träningsredskap istället för att ersätta trasiga.

4. Säg till om något inte är till belåtenhet. Om någon utrustning är trasig, om lampor inte fungerar eller om det är slut på toapapper så var snäll och gör oss uppmärksam på det. Då har vi möjlighet att rätta till saken snarast möjligt.  

5. Utmana dig själv, det är så du blir starkare. Försök att alltid lyfta lite tyngre och ge det där lilla extra. När du strävar efter något du inte har så måste du göra saker du aldrig tidigare har gjort. Då hjälper det att ha en positiv inställning istället för att smitta både dig och andra med en negativ attityd. Ha roligt samt pusha dig själv och dem runtomkring till att bli bättre!

6. Fuska inte. Ingen bryr sig om ditt resultat men alla bryr sig om du fuskar. Var ärlig mot dig själv och mot gruppen. Om coachen säger åt dig att fixa dina reps så är det inte en inbjudan till diskussion. Om du tappar räkningen så är nästa siffra alltid 1. Om du inte vet hur en rörelse ska utföras så fråga coachen om hjälp, coachen finns där för din skull.

7. Läs våra regler. Det är svårt att veta vad som gäller om man inte tar sig tid att läsa reglerna. Så tack för att du läst såhär långt och läs även resten nu.

8. Gå på våra pass. Oavsett om din nivå är nybörjare eller erfaren så är pass bra att gå på för att påminnas om teknik, få sparring och tvingas att jobba på saker du inte är så bra på. Tränar du på egen hand så har du ansvar för din egen teknik och hälsa. Är du osäker på tekniken rekommenderar vi att ta hjälp av någon av våra personliga tränare eller att gå på pass.

9. Ta gemensamt ansvar. Respektera och var stolt över vår box. Låt inte andra medlemmar komma undan med saker som kan skada dem själva, våra lokaler eller vår utrustning. Om du ser någon utföra rörelser som kan skada dem, hjälp dem tillrätta. Safety first! 

10. Hälsa på andra medlemmar.Hos oss är alla välkomna oavsett styrka och erfarenhet. Glöm inte att vi har alla varit nybörjare någon gång. Ta dig tid att hjälpa nya medlemmar. Ett CrossFit-gym kan för många vara skrämmande i början, så sträva efter att få alla att känna sig välkomna.

Frågor och svar

VAD ÄR CROSSFIT?

Crossfit är en träningsform designad för att få dig så allsidigt tränad som möjligt. Man brukar säga att Crossfit är “konstant varierad, funktionell träning utförd under hög intensitet”. I Crossfit blandar vi gymnastik, tyngdlyftning och konditionsträning utan att specialisera oss på någon del. Träningen blir därför väldigt varierad, rolig, kreativ och viktigast av allt –  effektiv!

Vi hjälper dig att bygga en stark funktionell kropp som klarar av vardagens alla utmaningar, samtidigt som du kommer i riktigt bra form.

Här hittar ni en kort video som beskriver grunderna i Crossfit: CrossFit foundation

HUR FUNGERAR TRÄNINGEN?

Träningen sker primärt i grupp men det finns även goda möjligheter att träna på egen hand om du föredrar det. På gruppassen är vi oftast max 14 personer för att vi coacher ska kunna ha koll på alla deltagare. Passen börjar med att vi värmer upp gemensamt och fortsätter sedan med ett styrke-/teknikpass. Alla övningar förklaras och gås igenom noggrant. Sedan genomför gruppen en workout tillsammans, vilket ger en härlig känsla av gemenskap. Du tar alltid i lite mer om du ser att den bredvid dig har det lika jobbigt som du själv.

KAN JAG VERKLIGEN TRÄNA MED DE ERFARNA?

Ja, alla pass är skalbara. Att skala kan innebära att man byter ut övningar, justerar belastning eller kanske minskar antalet repetitioner. Det innebär att oavsett om du är pensionär, nybörjare, är skadad, eller väldigt vältränad så kan du gå på samma pass och få samma stimuli.

JAG ÄR VERKLIGEN INTE I BRA FORM, KAN JAG KOMMA TILL ER ÄNDÅ?

Ja, då är det perfekt att komma till oss. Vi hjälper dig att komma i form och du kommer att märka resultat snabbt av den träning vi erbjuder samtidigt som du kommer att ha kul.

HUR BLIR JAG MEDLEM?

Du kan enkelt bli medlem på vår hemsida genom att klicka på “Bli medlem” i menyn. Föredrar du att prata med någon av våra medarbetare eller coacher för att bestämma vilket av de olika uppläggen som passar dig så kan du maila oss eller komma in till receptionen och hälsa på.

FÅR MAN PROVA-PÅ INNAN MAN BLIR MEDLEM?

Ja, vi erbjuder just nu 2 veckors GRATIS Crossfitmedlemskap där du kan boka och gå på Prova-på-pass innan du bestämmer dig. Klicka på “Boka pass” så hittar du information om hur du registrerar dig och bokar pass.

VAD BEHÖVER JAG HA MED MIG TILL ETT PASS?

En positiv inställning. Och träningskläder (shorts, t-shirt, gymnastikskor) samt en vattenflaska brukar räcka. Ibland kan det vara bra att ha med överdragsbyxor och en tjockare tröja. Det är nämligen så att vissa pass, beroende på väder, sker utomhus.

KAN JAG TRÄNA PÅ EGEN HAND PÅ CROSSFIT ARLANDASTAD?

Ja, vi erbjuder en stor sal för egen träning, så kallad Open Gym.

VAR PARKERAR JAG BILEN?

Vi har massor av gratis parkeringsplatser precis utanför anläggningen.

HAR NI BARNPASSNING?

Välkommen till WEME, barnens alldeles egna plats på WE. Här kan du som är mellan ett och tio år leka, titta på film, pyssla och prova på fysisk aktivitet under vissa bemannade tider. När vi inte är bemannade får barn från sju till tolv år vara i rummet på egen hand. WEME är inrett med klättervägg, TV, skrivbord och annat kul så att barnen kan hålla sig sysselsatta medan du tränar. Vid bemannade tider måste du registrera ditt barn vid receptionen, vid övriga tiden skriver du in ditt barn vid WEME.

Öppettider för WEME är:
Vardagar: 08:00-20:15
Helger: 09:00-14:00

Bemannade tider:
Tisdagar: 16.45-19.15
Torsdagar: 16.45-19.15
Lördagar: 10.15-12.45